UZ VLADU RH RIJEKA IMA VELIKI POTENCIJAL

Uz LNG terminal s kojim je Republika Hrvatska stavljena na energetsku kartu Europe, s projektom Gateway dospijet će na prometnu i gospodarsku mapu svijeta!

Predsjednici danske Vlade u Lučkoj upravi Rijeka prezentiran je projekt terminala čiji je koncesionar tvrtka Rijeka Gateway, u zajedničkom vlasništvu APM Terminalsa koji posluje u sastavu danske Maersk grupe i hrvatske tvrtke ENNA Logic. Dvoje premijera nakon toga obišli su kontejnerski terminal.

– “Primjenom najsuvremenije tehnologije prekrcaja većina operacija bit će automatizirana, što će godišnje omogućiti više od milijun TEU-a ( jedinica teretnog kapaciteta kontejnerskih brodova i terminala ). Riječka će se luka time pozicionirati u snažno intermodalno središte, preuzeti vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom jadranu i s vremenom prerasti u najvažniji morski izlaz za središnju i jugopistočnu Europu. U suradnji Hrvatske i Danske, projekt Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali odvija se prema planu i u zadanom roku.”

Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, nakon obilaska je istaknuo da je bilo riječi i o budućem ukupnom razvoju luke i kontejnerskih terminala u idućim fazama.

– “Riječka luka će dobiti ukupni kapacitet od milijun i pol TEU-a godišnje, a gledajući u budućnost, kontejnerski terminal u Omišlju na otoku Krku trebao bi imati ukupni kapacitet od čak tri i pol milijuna TEU-a. Dobili smo respektabilnog koncesionara – APM Terminals, kojemu je ovo sedamdeset šesti terminal u svijetu, u suradnji sa  ENNA Logicom, jednom od najrespektabilnijih tvrtki u regiji kada govorimo o logistici i transportu.

Koncem srpnja trebala bi biti gotova državna cesta D 403 čija je vrijednost veća od 70 milijuna eura, a koja će terminal spojiti s riječkom obilaznicom i mrežom autocesta, a završen je projekt multimodalnog željezničkog terminala uz Zagrebačku obalu, vrijedan preko 30  milijuna eura. Rijeka Gateway započet će s radom početkom  2025. godine, a planira se zaposliti 1000 ljudi.

Od velikih projekata koji su povezani s lukom i kontejnerskim terminalima, u izradi je projektna dokumentacija za izgradnju dvokolosječne pruge kroz Rijeku, od Šapjana do Škrljeva, a koji projekt iznosi preko 300 milijuna eura.